neděle 21. srpna 2016

Recenze: Tajný život mazlíčků

ObrázekPůvod: USA, 2016
Režie: Chris Renaud, Yarrow Cheney
Scénář: Ken Daurio, Cinco Paul, Brian Lynch
Hlavní role: Louis C. K. (cz Vojtěch Hájek), Kevin Hart (cz Martin Dejdar), Eric Stonestreet (cz David Novotný), Jenny Slate (cz Jana Zenáhlíková), Albert Brooks (cz Václav Vydra), Lake Bell (cz Vanda Hybnerová), Dana Carvey (cz Pavel Zedníček)
Hodnocení ČSFD: 71%
Anotace:
Co dělají vaši čtyřnozí miláčci, když nejste doma? Odpověď na otázku, kterou se trápí každý kočičkář a pejskař, najdete v animované komediální lahůdce Tajný život mazlíčků. Max a Katie jsou spřízněné duše, ti naprosto nejlepší kámoši na světě. Co na tom, že Max je pes a Katie člověk? Kdyby se Katie každý den na dlouhé hodiny neztrácela a nenechávala Maxe samotného v jejich bytě, byl by nejspokojenější hafan pod sluncem. Takhle to aspoň platilo do chvíle, kdy si Katie přivedla z útulku chlupaté psí monstrum jménem Baron a rozhodla se, že od té chvíle budou žít ve třech. Mezi Maxem a Baronem to byla nenávist na první pohled. Od první vteřiny vymýšlejí, jak tomu druhému ztrpčit život, což je přivádí do čím dál komplikovanějších situací. Ve finále skončí ztracení, opuštění a obklíčení skupinkou osiřelých zvířat, která pod vedením šíleného králíka vládnou městskému podzemí. Naštěstí má Max doma pořádnou smečku přátel, kteří se rozhodnou, že ho nenechají na holičkách a vydají se ze svých pelíšků na mimořádně dobrodružnou výpravu, jejímž cílem je nalezení a záchrana Maxe. Musí to navíc zvládnout v šibeničním termínu, než se jejich páníčkové vrátí domů. Jestli by nakonec nebylo lepší nepřemýšlet o tom, co bez nás dělají.

Trailer na Tajný život mazlíčků se objevil už dávno a pronásledoval nás v kině snad u každého filmu. Proto mě docela překvapilo, že to šlo na plátna až teď, ale protože mám animáky ráda a tomu rockerskému pudlovi se těžce odolávalo, rozhodla jsem se na to jít.

Film je rozhodně skvělý pro vlastníky a milovníky všech těchto zvířátek, protože se v tom jednoznačně uvidí. Já sama žádné zvíře nemám, ale i tak jsem v tom poznala všechny svoje kamarádky, jak na ně pes celý den čeká za dveřmi, kočky rozvalí, co můžou. Trochu jsem se bála, abych si kvůli tomu nezkazila dojem, ale nic takového se nestalo.
Ocitáme se v New Yorku, o čemž nás pro všechny případy ujistí první soundtrack se slovy "welcome to New York". K tomu se taky ještě vyjádřím. Animace nás krásně provede Central Parkem a několika mrakodrapy, až se dostaneme ke Katie a Maxovi. Max je malý a přítulný pejsek, co by pro svou paničku udělal cokoli. Jenže se o ni nechce dělit, což Katie jako milovnici psů moc neštimuje. Když domů přivede dalšího chlupáče, Max se tak rozčílí, že mezi nimi vypukne taková nenávist, až se oba dostanou pryč z domu. Jo, na ulici.

Zní to hrozně jako dětský film. Takový ten animák určený pro špunty, kde už se my starší nezasmějeme. Ale moje obavy byly zbytečné - v kině bylo několik dospělých doprovodů a skutečně tam byly scény, kdy jsme se chechtali jen my. Až jsme se kolikrát ohýbali v pase.

Hlavním hrdinou je tedy Max, ale občas se to vystřídá a skočíme k jeho zvířecím kamarádům. Je to jasný prototyp toho, kde si děti mají vzít ponaučení a trochu se přiučit, jak se chovat a nechovat, to z toho ční na metry daleko. Ale stejně byl občas tak mimo, že jsem se culila.
S hudebním vkusem bychom si jistě
rozuměli.
Mezi jeho důležité přátele patří Baron, jeho nový spolubydlící - mezi ním a Maxem je zase vidět, jak jsou ti psi bezmezně oddaní. A pak je tu zaláskovaná fenka Bridget, andulka Čimčo, čičina Koule (což nechápu, jak to přeložili z jména Chloe, ale tak fajn, no), dravec Tiberius a spousta dalších. Každý tu má svou roli, i když ne tak výraznou. Chtělo by to občas trochu vypucovat jejich minulost, odhalit ty charaktery pořádně do hloubky, ale zas je to spíš pro děcka. Mám pořád tendenci všechno srovnávat s HTTYD.
Ale ať tu vynachválím i český dabing - ten byl taky dobrý, rozhodně překvapil, tak bohaté obsazení jsem nečekala - takového toho „záporáka", pořádně šíleného králíčka, daboval Martin Dejdar. Což už je plus samo o sobě, ale já se prostě nemohla zbavit vidiny, že tam stojí Bart, protože ti dva si navíc byli myšlenkově tak podobní! Z toho jsem skutečně nemohla. Ale možná proto jsem se u toho králíka tak bavila.

Vrátím se tedy k soundtracku - ten je podle mě vybraný skvěle. Nejedná se o bůhvíjak známé písničky (nebo aspoň podle mě), ale k lince příběhu se hodí, všechno pořádně oživí a hlavně - není to tak, že by tam byl navíc nebo příliš hlasitý. Co se týče hudby, nemám výtek.
Animace je taky krásná, jak jsem už zmínila, že projíždíme New Yorkem, myslím, že se to animátorům povedlo.
Ale musím se přiznat - i když jsem si občas říkala, že to je zdlouhavé, na hodinky jsem se nekoukla ani jednou. Zas tak špatný příběh to nebyl, a jak říkám, pobavila jsem se. Zvlášť když se dokonale vidím v Kouli a jejím odolávání.

Pokud hledáte miloučký film pro mladší sourozence, kde se neunudíte k smrti, Mazlíčci jsou fajn. A víte co? Klidně bych na to zašla znovu. :) S takovým Zootropolis se to sice srovnat nedá, ale jo. Navíc máte jako bonusový film na začátku Mimoně, co kupují mixér, což byla taky show.
Viděli jste? Plánujete? Taky jste se smáli u "Barta"? :D