neděle 3. dubna 2016

Recenze: Kung fu Panda 3

Původ: USA, Čína, 2016
Režie: Jennifer Yuh, Alessandro Carloni
Scénář: Jonathan Aibel, Glenn Berger
Hlavní role: Jack Black (cz Ondřej Brzobohatý), Bryan Cranston (cz Pavel Šrom), Dustin Hoffman (cz Petr Pelzer), Angelina Jolie (cz Regina Řandová), J. K. Simmons (cz Zdeněk Maryška), Lucy Liu (cz Martina Šťastná), Jackie Chan (cz Filip Švarc), Kate Hudson (cz Kateřina Šildová)
Hodnocení ČSFD: 73%
Anotace:
Jedna z nejúspěšnějších animovaných sérií na světě se vrací a v jejím čele nestojí nikdo jiný než slavný kung-fu bojovník, tak trochu i do šířky urostlý panda Po. A vše začne tím, že se znenadání objeví Poův ztracený biologický otec, společně pak odcestují do tajného pandího ráje, kde se setkají s dalšími pandími členy široké a černobílé rodiny. Ale pak Kai, padouch s nadpřirozenými schopnostmi, proletí Čínou jako vichřice a začne porážet všechny mistry kung-fu, Po musí udělat nemožné: naučit vesnici plnou legraci milujících, těžkopádných bratří umění kung-fu, aby se z nich stalo neohrožené společenství Kung Fu Pand!

Moc dobře si pamatuju na rok 2009, kdy do kin šel nový film Kung Fu Panda. A jaký ohlas to mělo! Uběhlo sedm let a už tu je třetí, nejspíš závěrečný díl. Jak na mě zapůsobil?


Řeknu to narovinu; bála jsem se. Hodně. Druhý díl byl sice fajn, ale neoslovil mě tak jako jednička. Měla jsem strach, aby trojka nebyla rovnou na odpis a celá série se nestala tou, kdy jde sledovat pořád dokola jenom jednička. Ale věřte nebo ne, trojka byla opravdu skvělá.

Na pět hvězdiček to nedám, první díl prostě zůstává nejlepší, ale dost mu šlape na paty. Proč?
V Nefritovém paláci není žádná změna. Sem tam někdo zaútočí, ale toho si Velká pětka spolu s Poem jednoduše podají. Jenže pak se objevují nefritoví zombíci (dle Opičáka a Poa nombíci) mistrů, kteří jsou dávno po smrti. Vrací se Kai a chce svou pomstu...

Hlavní hrdina Po zůstává stejný. Ve dvojce mi tedy přišlo, že z něj dělají toho "ňoumu", jakým v jedničce nebyl, ale ve trojce to zase vylepšili. Jeho hlášky opravdu vzbudí záchvat smíchu jak u malých, tak u velkých. Hrdina, který je prostě nepostradatelný.
Kdo ovšem zaujme dospělé, je pan Ping, Poův adoptivní otec. Možná se to nezdá, ale dvojsmysly, které ze sebe sypal, otřásaly bránicemi dospělých doprovodů. A já se chechtala jak bláznivá. Fakt.
Co se týče záporáka, Kai je ten pořádný prototyp. Nejdřív dobrák, ale něco se zvrtne a chce se pomstít. No, co vím, tak to už v obou předchozích dílech bylo, ale co - postava jako taková byla dobrá. A naprosto obdivuju animátory, protože vlnění jeho srsti muselo dát rozhodně dost práce...
A pandy! Opravdu hodně, hodně pand! Kdo je miluje, užije si.

Co víc, dočkáme se vysvětlení činů od prvního dílu! Člověk si řekne, že už toho bylo dost, ale oni to stejně rozpitvají... no, ne že by mi to vadilo. Hodí se to vždycky, že.
Jinak děj je dobrý, pochopí ho děti a zasmějou se i starší... a co víc, řešení situace "mám dva otce" z Poovy strany rozpoutá nejednu myšlenku :D
Efekty a hudba jsou špičkové, animace skvěle provedená, ostatně to jsem se rozplývala už u Kaie. Dabérský výkon je taky senzační, což mě docela překvapilo, poslední dobu nemám s dabingem vůbec dobré zkušenosti...
Absolutně netuším, na čem tvůrci jeli, ale každá postava minimálně
jednou takhle roztáhla zorničky.
Trošku mě mrzí ten závěr, ve světě stínů se přeci jen mohlo narazit i na dva bývalé záporáky, když už jsou oba mrtví - a víte, co by to rozpoutalo, kdyby se Tai Lung i Shen vrátili? Zaráz? :D Čtyřka by mi nevadila, to rozhodně ne.

Horem dolem, Kung fu Panda neomrzí. Běží v kinech, neváhejte. :)

1 komentář:

  1. Já film viděla nedávno a moc se mi, upřímně řečeno, nelíbil. Přišel mi takový nedodělaný, jak "spíchnutý" na rychlo.

    OdpovědětVymazat