sobota 12. března 2016

Recenze: Bohové Egypta

Původ: USA, 2016
Režie: Alex Proyas
Scénář: Matt Sazama
Hlavní role: Gerad Butler (cz Zdeněk Mahdal), Nikolaj Coster-Waldau (cz Jakub Saic), Elodie Yung (cz Tereza Bebarová), Brenton Thwaites (cz Petr Neskusil), Courtney Eaton (cz Jana Stryková)
Hodnocení ČSFD: 63%
Anotace:
Trůn egyptského vládce obsadil nemilosrdný bůh temnoty Set (Gerard Butler). Kdysi mírumilovné a prosperující impérium se kvůli němu zmítá ve válce, chaosu a strachu. Setově krutovládě si troufá vzdorovat jenom hrstka odvážných povstalců. Překvapivé spojenectví s cílem zastavit Setovo řádění nakonec uzavřou obyčejný zlodějíček Bek (Brenton Thwaites) a mocný bůh Horus (Nikolaj Coster-Waldau). Jejich dech beroucí dobrodružství a boj proti Setovi a jeho krvežíznivým poskokům je zavede do podsvětí i na nebesa. Smrtelník i bůh musí projít zkouškami odvahy i obětavosti a postavit se monstrům, o kterých smrtelník do té doby pouze slýchával. Jinak nebudou mít nejmenší šanci nakonec zvítězit.

Egyptská mytologie patří bezkonkurenčně k těm nejznámějším. Možná je to proto, že se všichni hádají, zda je Osiris, nebo Usir, nebo kvůli přeměňování na zvířata, kdo ví? Režiséři se protentokrát rozhodli z toho udělat dvouhodinový film - o smrtelníkovi, co pomáhá zachránit celý Egypt.


Délky filmu jsem se opravdu zalekla. Nemám ráda filmy, které přesáhnou hodinu a půl - už ta mi bohatě stačí. Vydržet u tak dlouhého filmu je pro mě nadlidský výkon. Bohové Egypta si ovšem mou pozornost získali natolik, že mi celých 127 minut uteklo jedna báseň.

Dostáváme se do starověkého Egypta. Kdy bohové jsou pro lidi vším. Nejinak na tom je i Zaya, zcela obyčejná dívka, která pevně věří v Horovu sílu. Její přítel Bek si tím však jistý není. Při oslavách, kdy se má Horus dostat na trůn, se však objeví jeho strýc Seth a podrobí si celý Egypt. Zahanbený Horus se schovává a je jen na Bekovi, aby navrátil Egyptu původní dobro, než Seth přivolá obávaný chaos s Apopem.


Jak už tedy bylo řečeno, hlavním hrdinou je prostý smrtelník Bek, který musí krást, aby se uživil. A aby mohl své dívce splnit veškerá přání. Přesně takového hrdinu ten film potřeboval, protože z něj srší jedna hláška za druhou a nejlepší na tom je, že si u bohů utahuje přesně z toho, čeho jsou bohové :D Věřte, že je to nejlepší postava.
A těžce jsem se bránila shippování s Horem. Horus je právoplatný dědic egyptského trůnu, ale bez očí toho moc nedokáže. Místy mi vážně lezl na nervy, ale to už má v povaze a nejspíš to tak mělo být. Byly chvíle, kdy mě opravdu překvapoval, ale je to hrdina, který se dá snést.
A samotný Seth, ach! Má cenu se tady rozplývat? Fakt, že ho hraje Gerard Butler, mluví za vše... je to přesně ten záporák, kterého byste si představili, nebere si servítky a jde i přes mrtvoly. Byl prostě super.
A samozřejmě se tu setkáme i s dalšími bohy, Nebthet, samotným Re, Sobkem, Thovtem a vcelku důležitou Hathor. Bohyně lásky, to už asi mluví za vše. Herečka mi na ni sedla perfektně, je to jedna z nejpropracovanějších postav.

Jak jsem řekla, děj ubíhá rychle, ani nepostřehnete, že to trvá tak dlouho. Hluchá místa se najdou výjimečně, jak říkám, ten film mě prostě bavil. Akce je tu habaděj, filmaři si dost potrpěli na triky, na nichž je de facto celý film postaven - ať už bereme v potaz bájné příšery a bohy nebo jejich vymakané souboje. Nad efekty jsem se vážně rozplývala. Sekání všech možných částí těla se taky dočkáte.

Horem dolem, jsem spokojená. Už když jsem viděla trailer, chtělo se mi na to jít, a teď nelituju. Byla to skvělá podívaná, pokud chcete trochu akce, romantiky a taky máte rádi egyptskou mytologii, Bohové Egypta jsou dobrou volbou. :)

1 komentář:

  1. Tak když jsme na tenhle film viděli s přítelem v kině trailer, tak on na mě nadšeně pomrkával, že to rozhodně musí vidět a já si říkala, že to není nic pro mě, ale po přečtení tvé recenze, to nezní zas tak špatně :-) Měla jsem za to, že to bude takový ten typ filmu postavený jen na efektech s mizerným příběhem, ale jestli je to tak zábavné, tak to zkusím, pro egyptskou mytologii mám přece jenom slabost :-)

    OdpovědětVymazat